Ramadhan 2020

starry sky : aesthetic | Vexting Amino

Ramadhan is coming to its end. Semoga segala amalan yang kita lakukan sepanjang bulan ramadhan ini mendapat keredhaan dan pahala yang berganda-ganda daripada Allah SWT. Saya doakan juga semoga kita dapat merasa nikmat bulan mulia ini pada tahun-tahun seterusnya, insyaAllah :D
Saya baru lepas mandi dan sekarang rasa legaaaa sangat hehehe.... Tak nak fikir pasal assignment tapi memang tak keluar dari kepala. I wanna enjoy tonight without having to think about assignments and without any guilt of not doing any works tonight but shilpeill (FAILED) hmmm takpe la rasa je la rasa dan perasaan bersalah tu tapi saya tetap tak nak buat jugak!

kat sini saya nak kongsikan jugak akaun bank yang anda semua boleh dermakan. walaupun anda baca post ni bukan pada bulan ramadhan, masih boleh menderma ya<3


bila awak dah tekan dekat situ ada banyak list pertubuhan dan individu yang awak boleh derma okay :) kat bawah ini saya sharekan sekali hadis dan ayat al-quran tentang kelebihan amalan bersedekah ni. Semoga bermanfaat semua. 

“Sedekah itu dapat menghapus dosa sebagaimana air itu memadamkan api”

Hadis Riwayat at-Tirmidzi


“Perumpamaan orang-orang yang mendermakan (sedekah) harta bendanya di jalan Allah, seperti (orang yang menanam) sebutir biji yang menumbuhkan tujuh untai dan tiap-tiap untai terdapat seratus biji dan Allah melipat gandakan (balasan) kepada orang yang dikehendaki, dan Allah Maha Luas (anugerahNya) lagi Maha Mengetahui.”

Surah al-Baqarah:261

Comments

pu3dania said…
WHEN I REACHED WORD ACCOUNT BANK I THOUGHT YOU ARE SHARING YOURS KEKEKEKEKE maaf,,, :D

Popular Posts