TESL

hai assalamualaikum everyone!

finally im writing an entry ! hehehe...

so how you guys have being doing lately?????

i wish everyone love and happiness!


regardless of my spm post which im going to write it next time(aha!;p) i will write it soon promise lol,

actually hari ni sepatutnya kalau mengikut rancangan yang dirancang seminggu sebelum result spm, aku sepatutnya pergi edu fair(karnival pendidikan tinggi) yang dianjurkan oleh kpm(?) kot la tak tahu lah oleh sape tapi disebabkan beberapa faktor dan aral tak jadi pergi lol.

karnival ni masih berlangsung esok. jadi sesiapa yang happen to baca this post sebelum berakhirnya 25 march 2018, boleh la nak pergi.

oh program ni dekat UMT sape duduk dekat Terengganu boleh la pergi kalau free hehehe..

aku memang nak sangat pergi dengan harapan dapat tahu apa minat aku, apa yang aku patut isi untuk upu, untuk tahu pasal mana mana organisasi yang boleh bantu aku sambung belajar atau untuk ketahui apa yang aku tak tahu la emm lebih kurang la.

tapi disebabkan some of circumtances, aku decide untuk tak pergi huhu. alhamdulilah, aku dah isi pun upu tu yang pada mulanya langsung tak tahu nak pilih course apa(boleh tengok entry lama aku, upu)

so, pilihan pertama aku adalah TESL UITM.

aku sebenarnya memang dalam keadaan yang emm macam mana erk nak bagitahu. emm macam aku kan kat sekolah dulu pure science, jadi aku macam tak nak lah mensia siakan apa yang aku dah belajar dulu dengan ambil course yang lari dari sains.

family aku okey je tapi adalah yang macam nasihatkan untuk go with science je.

tapi aku ahhh bila tulis entri ni tambah konfius pulak.

my parents suruh ambil apa yang aku minat(Aku pun tak tahu minat apa weh!)

kenapa aku pilih tesl erk??? idk i guess i was just following my heart? emmm tak tahu la. im gonna do istikharah dan serahkan semuanya dekat Allah je.

insya-Allah doakan yang terbaik untuk aku.  aku pun doakan yang baik baik sahaja buat kalian.

dan oh sebelum aku tutup entri ni, kepada lepasan spm aku share apa yang aku apply setakat ni:

- Matrikulasi
- UPU
- Kolej Profesional Mara
- IPG
- biasiswa tm(hahahaha cuba nasib ;p)

you can check those out! oh dan kalau sesiapa nak jadi nurse boleh apply diploma under Pusat Perubatan Universiti Malaya. check them cepat cepat sebab ada deadline....

okla asssalamualaikum semua!

p/s: korang ambil course apa? hehehehe <3

Comments

Flavnesz said…
If you do love English, it doesn't mean that Tesl is meant for you... Ask yourself, vision yourself, what would you be in the next 10 years...? A teacher..? A lecturer..? Or a translator..? Just vision yourself.. And analyze your subject of interest during spm.. History..? Mathematics..? any of it..? If you do want to be an educator, then tesl is the right answer for you.. As myself, I'm aiming for any English lecturer and that's why I'm in this field.. :)
Aindewww said…
@flavnesz thankyouuuuuuuu so much sebab sudi drop a comment! dan terima kasih jugak for the advice! hope i will make a wise choice for my future. thank you so so sooo much </3
N said…
wow... kalau ada rezeki boleh meet dekat uitm maybe? because i ambik course sains :)

Popular Posts