Lady Bird

lady bird, movie, and quote image

hi greetings!

ok kali ni nak review movie lady bird pulak.

for casting im gonna rate 9.5/10 hehehe (shout out to timothee chalamet ;p)

for the movie itself im gonna rate 7.5/10

masa mula mula movie ni keluar tak rasa nak tengok pun eh rasa la jugak nak tengok tu sebab aku ada baca pasal movie ni tapi lepas tengok tweet farah aiman terus aku masukkan dalam to watch list aku dan baru baru ni aku dah download dan dah tengok tapi tak de subtitle.. hahhahaha

jadi disebabkan takde subtitle aku tak boleh  la nak feeling sangat tgk cerita ni sebab aku tak faham sangat storyline dia. tapi menurut farah aiman dia cakap movie ni best!!

takpe nanti kalau aku rajin aku download subtitle lepastu tgk balik dan aku tulis balik review ok(this is most likely never going to happen tbh)

movie ni sebenarnya pasal remaja nama christine tapi dia tak suka nama tu. dia lebih suka di panggil lady bird. kalau org tanya pun dia cakap nama dia lady bird. dia high schooler. next year masuk college. dia dari family biasa biasa je. mak dia nurse. dia dengan mak dia ni macam love-hate relationship macam tu la... ayah dia aku rasa ada penyakit depression. dia ada sorang abg dan sorang kakak. aku tak pasti lah diaorang tu adik beradik kandung ke bukan hahahahaha lol

emm....... sumpah tak tahu nak review cam mana. bila jadi macam ni maknanya aku tak dapat la input yang cuba disampaikan tu hahahaa... lol sorry la kalau masa korang terbuang dengan membaca review entah apa apa ini. sorry.. but seriously just give it a try and watch the movie sebab aku rasa movie ni best!!

part last tu ada scene leleh leleh sikit.. tapi apa yang aku dapat dari movie ni adalah pasal mother love dan hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri walaupun cantik negeri orang tentunya malaysia cantik lagiii eh tiba tiba...  dan jugak pasal friendship!! :'))

dahhh pergi je la tengok tak rugi, betul!!! :)

SPOILER ALERT!!!
*DANNY IS ACTUALLY GAY*

Comments

Popular Posts