BEST KOREAN DRAMA

hai :)
kat sini aku nak share beberapa drama dan movie korea yang dah aku tengok sepanjang memanfaatkan masa cuti aku ni.. err manfaat?

siapa yang bosan atau nak cari movie/drama korea untuk tengok tu boleh la cuba tengok cerita cerita yang akan aku rekomenkan ni. selamat meninjau ninjau

DRAMA

1.Pinnnochio



cerita ni yang first aku tengok pagi pagi buta sebab bosan tak boleh nak tidur. episod mula mula tu sangat lah sedih. meleleh air mata tengok. dahla waktu pagi semua orang tidur. so feeling dia memang lebih sikit dan start dari situ lah aku layan drama ni sampai sekarang.

aku tengok cerita ni kat dramago laju je bila waktu pagi buta lah. kalau siang siang memang lembab macam benda je. so, youtube is the best place you can watch this drama :)

drama ni dah mula ditayangkan kat one hd tapi aku layan youtube je sebab kat tv lambat. baru episod berapa. kalau kat youtube dah episod empat belas. drama ni akan di update kat youtube setiap hari rabu dan khamis tapi aku akan tengok setiap hari khamis dan jumaat  sebab masa tu eng subtitle baru ada. drama ni seminggu dua episod. khamis dengan jumaat ni last aku dapat tengok. lepas balik hostel konfem tak de masa nak tengok balik. konfem-.-

kalau nak lebih detail boleh tekan sini atau sini sebab kalau aku tulis sinopsis, sinopsis tu dah boleh buat buku, jual tapi tak laku.

2.Birth of Beauty



cerita ni aku tengok sampai episod berapa je. hehe bukan tak best cumaaa cumaa, aku bosan. haha so aku dah stop tengok. tapi kalau kau orang nak tengok, dipersilakan :) boleh tengok dekat youtube :)
untuk lebih detail boleh tekan sini.

3. Healer



cerita ni baru je ditayangkan (betul ke penggunaan ditayangkan tu? macam pelik je) kat KBS World. aku baru je tengok cerita ni lepastu terus jatuh cinta? eww. haha healer hensem sangat. adoii cair mata tengok hhaha... sebab sikap tak sabar aku tengok episod seterusnya kat youtube. dari episode 3 sampai enam. hari ni baru keluar episod tujuh tapi aku tak tengok lagi. nanti nantilah kita tengok :)
lebih lanjut, tekan sini.

4. Valid Love

Valid Love-p1.jpg

cerita ni baru aku tengok kat channel m. mula mula tu aku tak berapa layan sebab perempuan muda jatuh cinta ngan lelaki tua. bukan tua sangat. hensem apa haha. tapi entah la aku tak berapa minat sampai la muncul carpenter kim haha... hensem weh. lol. tapi aku buat research cehh pasal cerita ni, banyak komen negatif sebab cerita ni pasal perempuan tu curang ngan suami dia sebab dia jatuh cinta ngan carpenter kim. hoho bagi aku cerita ni best hehe.. lebih lanjut, tekan sini

5. The Innocent Man

The Innocent Man (Nice Guy - Korean Drama)-p2.jpg

cerita ni best gila . *_* song joong ki hensem gila *-* start aku jatuh cinta ngan jong ki habis movie dia aku tengok. hoho. cerita ni dah lama. tak silap aku citer ni ada tayang kat 8tv kan? tapi aku tak tengok. ni pun kawan aku bagitahu. dan cerita ni start tayang balik kbs world baru baru ni. aku tengok dari ep 1 sampai 4 kat tv.

tapi, disebabkan cerita ni best sangat dan sifat ingin tahu aku tu membuak buak aku tengok kat youtube dari episod 5 sampai 20(last episode) dalam tempoh masa dua puluh empat jam. dan sebab drama ni lah aku kena marah sebab pukul 5 tak tido lagi T_T hehe...

cerita ni pasal kang maru(joong ki) yang cintakan han jae hee. mula2 aku tak berapa berkenan gak sebab jaee hee nampak tua dari maru.  jae hee memang aku benci gila la. memang kesian gila kat maru.  nak tahu sebab apa? tengok lah sendiri haha... lebih lanjut, tekan sini

tu dulu kot. movie, nanti lah aku buat kat entri lain. sampai sini dulu, Assalamualaikum <3





Comments

Popular Posts