Mid year Exam

assalamualaikum :D
its holiday gaisss :D
i hope everyone spend their holiday time wisely ceh ceh hahaha

bulan mei is my not-so hectic month haha but quite hectic lol . just what i am talking about haha.. ok bulan mei as everyone know bulan untuk cikgu dan bulan untuk ibu dan bulan untuk sesiapa yang berasa mei tu bulan istimewa dia atau bulan tak istimewa dia.

oh tak lupa bulan mei bulan exam kah. baru beberapa hari habis exam dah lupa yang bulan mei ni bulan aku poyo poyo menghadam buku haha.. hmmm aku rasa entri ni aku nak bercerita tentang exam lah :)

ok form 3 exam selama dua minggu. fuh lama ... first week adalah untuk ujian mendengar dan ujian lisan bagi subjek bahasa melayu bahasa inggeris dan juga bahasa antarabangsa. untuk bm dan bi takdelah susah sangat tapi bahasa antarbangsa tu sepatah harom aku tak paham. ok aku tipu. ada lah empat lima patah aku paham. contohnya baqarah;lembu. hmmm....

minggu kedua iaitu minggu balik pulak adalah ujian bertulis untuk semua subjek. ya Allah memang menguji minda jiwa raga perasaan betul. T_T i did try my best but i felt like the effort i put is just not enough. hmm i will do better in trial inshaAllah. do pray for me :)

but satu je aku nak plis aku nak jawab balik exam mat. pelisss puhlis polis huwaaaaaTTTT_TTTTT
to be very honest me, mentally and physically not ready untuk jawab exam mat. aku target a mat but now punah ranah dah harapan aku tu T_T

prep ptg malam aku focus untuk mat. dan malam tu aku meRAJINkan diri basuh baju. aku pun tak tahu kenapa minggu exam ni RAJIN benor aku basuh baju. oh just why?? so malam tu aku tak study mana pun sebab aku terlelap. dan pagi tu aku bangun lambat plus baju tk iron lagi. nak menangis weh bangun pagi tu sebab time tu aku fikir yang dlm kpala aku takde menda kosong. im not readyyyyyy T_T

ok nak ditambah lagi masa masuk bilik seminar tu pemadam pulak tak bawak oh dammn. mintak dgn cikgu nak pegi ambik, cikgu tak bagi. time tu dengan kepala yg serabutnya ditambah pulak dgn menda tu aku rasa mcm nak baling je kertas exam tuT_T . soalan first yg senang mcam 2 tolak 1 tu pun aku tak boleh jawab. ya Allah. n ditambah lagi pembaris pulak tak bawak. tell me macam mana aku nak jawab soalan lokus tu macam mana??? T_T

so mentally i am not ready at all cuma masa last2 tu minda aku dah mula tenang n aku pun dgn jayanya jwb soalan first yg aku tinggal tadi dan aku pun nak jwb balik soklan2 yg aku skip dan pengawas peperiksaan pun "anda ada 5 minit lagi" jawab punya jwab tak terjawab jugak . aku tak berapa nak redha tapi apakan daya redha je lah. i take this as a lesson T_T. n the very sad thing is benda yg aku study time prep tu hilang melayang mcm tu je. mungkin aku ada buat benda tak baik kot hmm..... pengajaran utk aku. sekian kisah sedih dari aku. <3

semoga result pertengahan tahun nurain nadhirah cemerlang gemilang terbilang. amen <3 :)

Comments

nur husna said…
Amin. All the best ;)
Aindewww said…
tq kak una lily :D
anis said…
goodluck for you too! wish you all the best :DD

Popular Posts