Misi menakluki Gunung Berembun | Sungai Langsir



Assalamualaikum everybody :D
Salam Aidiladha ^-^

tengok tajuk pun rasa rindu datang menakluki diri ini . cehhh :D  i was so lucky at this age of 13 tahun 11 bulan .. hari . bukan apa nak kabo je 12oct ni hari jadi i . huhuhohohahahehehihihuhohahehi . ok dah cukup . U.U . aippp? skin betukar lagi ?? hmmm bukan pe . skin dulu memang cantik dah putih bersih suci murni cuma ada masalh ngan sidebar je skit lepastu fade up sikit je n merajuk sekejap . tup tup skin ni jadi pilihan . hmmm hmmm . ehhh jauhnya lari dari topik . dah perenggan seterusnya kita masuk pada tajuk je ye .

سْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْم     

entri kali ni nak share pasal pengalaman suka duka pegi hiking . hiking ni disertai oleh pelajar tingkatan 2 dan 5 orang pelajar tingkatan 4 dan 2 orang guru dan seorang dewasa . kitaorang(form 2) bukan semua pegi . berapa orang je . lupa lupa . ya Allah susahnya nak tulis pendahuluan . sumpah aku tak tahu nak tulis apa ni . hmmm.... skip je la . apa2 boleh tanya kat komen / ask.fm 

kitaorang pegi selama 4 hari 3 malam . sekejap je rasa . nak lagi nak lagi . :))))) sebelum pegi ni bnyak la pesiapan dilakukan. di situ aku belajar basuh ayam . well, kitaorang buat bbq . sedap uoallllssss . rinnduuu rinduuu ahh ahh :') tukang gaul ayam pun aku . wahh . bangga bila ingat balik *sapu air mata  ^____^ dah. jom sambung 

SELASA  |  23sept
pagi tu belajar macam biasa . lepas rehat(1040) kitaorang tak masuk kelas , pegi bilik kaunseling tolong tolong buat persiapan akhir . mula2 aku,zatul,iqa pegi basuh gelas pinggan cawan mangkuk errr... gelas dgn pinggan je sbnrnya . ya Allah, rajinnya aku :') lepastu aku tgk capiex yg bajet kreatif hoho tgh buat banner . aku yang prasan berseni ni terlompat lompat kegirangan nk tlg warna <3 tapiiii aku gi teman iqa ambik rempah ratus utk ayam . masa tu lah aku gi gaul ayam  ya Allah susahya nak cite satu2 . dah skip

lepas siap semua benda alah tu aku gi kat astaka tlg mencurahkan bakat . bakat la sangat . mula2 tu aku kaler la . lpstu bosan aku conteng . mula2 comel je contengan aku . skali cat tumpah tak tentu fasal, aku gaul2kan lah. geram kan . last last hodoh . eeee....  :(<= sedih

masa ni ada masalah sikit . malas nak citer. huhu . biarlah rahsia .  dok ingat nok kabo, alyza najwa rosakkan baju uniform aku . habis kena cat . takpe . aku tak marah . aku kan baik<3 . macam mana agaknya baju tu skarang . aku nak basuh ptg tu jugak sbnrnya tapi aku ni kan bdk rajin. dah malas ar nk tnjuk sisi tak elok . nnti takde org berkenan kat aku . haha.... pukul 4 ke brapa aku lupa ya Allah knape dgn otak aku ni lembab sangat . aku sedihh dah la exam nak dekat :''''''''( TTT_TTT lpstu bertolak lah kitaorang ke hutan lipur Chemerong, Ulu Dungun, Dungun :Dyeayyyyyy


bas bergerak bergerak yeayy sampai !! :D masa tu kitaorang terus turun dari bas sbb nak kejar solat asar . semua barang tinggal je dlm bas. aku mmng tak sempat nk kejar la . hmmm terlepas sudah . so aku qada' je lah . lps siap solat, pegi lah ambik barang2 .lpstu gi dengar penerangan . kemudian barbeque time .!!! :D budak laki urus pasal ayam . budak perempuan buatlah nak buat apa . sepatutnya kitaorang masak . tapi ada aadk tolong ambik alih tugas . hmmm trima kasih akak akak :) aku ni tak tahu macam mana nak tunjuk rajin. rasa macam tak diperlukan je duduk kat situ . ramai sangat yg dah bantu . last last aku cop nak jadi tukang bagi makanan mcm mak cik dema tu ha... last2 aadk jugak ambik alih . trima kasih skali lagi . mmng best gila lah malam tu . nasi goreng , ayam yang hangus tu pun boleh jadi sedap gila . telan air liur bila ingat balik . tak lupa juga sosej dua batang ehsan dari pihak aadk . cehhh . hahaha... like selori 

lepas siap semua benda alah tu, kitaorang siap2 nak tidur . eh takkk takk... sebelum tu buang buang barang yg tak penting dulu dari beg. lepastu tu baru tidur . :)  esok tu bangun bangun, mandi . esok tu pegi makan mi goreng n air kopi . kalau aku tak silap la . otak, nape lembab sangat ni :'(

RABU | 24sept

bergambar sebelum makan . jangan cari aku !!

setelah selesai makan , jadi kanak kanak riang dulu sekejap . jemput jamu gambar kanak kanak ribena yg comel comel ni  haaaa.. 

 

lepastu , kitaorang berkumpul dan panas panaskan badan di lead oleh budak ragbi skolah . mcm2 bnda baru bagi aku lah keluar . layan je... aadk naik skali dgn kitaorang .

muka eksaited nak daki gunung . hoho~~ 
  
muka muka yang berjaya takluk gunung berembun 

maka, bermula lah pendakian kitaorang . mula mula tu okey je . dekat bukit taubat tu lah aku memang taubat tak nak naik dah bukit kesayangan ramai ni . masa tu kitaorang singgah kat air terjun chemerong . ke benda nama ye ? aku pun dok tahu . tengok je lah gambar ni.

theres no word can describe nature . Segala puji bagi Allah .
awek awek cun atas batu . kau ada? hahaha 
apabenda lah af ni . ya Allah sedihnya . :''''( dah dah cukup . sambung balik

daki jalan daki daki daki berehat sambung lagi . daki daki bersama semangat yg kental walaupun masa tu rasa nak pengsan dah . tak sadokan je hati hoho...  bukit taubat memang menyentuh hati jiwa perasaan lah .  ok setelah berjam jam lamanya sampai lah kami di kem y . ya Allah, alhamdulilah . syukur :) sebelum tu kitaorang stop kat kem b sekejap . refill air . main main sungai n ikan . masa tu aku makan sambal belacan !! tak pecaya weh . bangga skejap *sapu air hidung . masa tu lapar gila makan je lah roti cik liey bagi cicah ngan sambal belacan redah je . hoho . berebut semua org nak . sape kate sambal belacan dok sedap . haha.. okay setelah itu sampai lah di kem y :)))

masa tu memang aku penat gila nak bercakap pun malas . sumpah ah . lega gila boleh letak beg sandar kat beg . dgn penerangan skit dari guide kitaorang lupa nak kenalkan. hehe. maaf maaf, kenalkan guide kitaorang, encik Khairul :) baik gila dia . best (y) .lepastu pasang khemah , pegi mandi . hoho... best weh !! air sejukkkk.... lepas mandi2 tu memang terasa lah kesegarannya setelah bermandi peluh . fuhhh fresh gila masa tu . lepas solat, aku iqa fyca n pqah buat projek gila2 . seram lah ingat balik . aaaa tak nak ingat . kenapa jadi seram . sepatutnya kelakar . dah lupakan 

malam tu masak sardin n nasi putih . walaupun simple . aku makan dgn penuh selera . punya lah susah nak hidupkan api . mcm nak give up je rasa. last2 bejaya jugerrr huhu.. nasi masak dgn tak brape sempurna . boleh makan tu kira bersyukur dah ok . sardin tu kau ingat senang ke nak masak ha?? aku ingat ye . ye lah letak je sardin atas api . siap lah. banyak ar macam tu . tak tak susah weh . sekejap rasa cam ni sekejap rasa cam tu . last2 boleh la walaupun masin skit . aku tak tahu kenapa masa taip ni air liur aku meleleh nak keluar . hahha.. maaf maaf . tu kira pertandingan la kononnya .

malam tu ingat takde ape benda dah . aku pun ngan iqa fyca kesayangan cehhh decide duk dlm khemah baring baring tidur tidur feeling feeling dgn lagu jiwang cehhh.. memang best la masa tu <3 tiba2 tahu kena berkumpul apa benda tah . tapi lambat lagi ar . masu tu ada lagi sejam nak rilek2 . org lain duk sibuk buat unggun api, buat air , masak ikan dan lain lain. malam tu kumpulan 7 6 5 tak silap aku kena terangkan balik apa yg encik Khairul ajar sepanjang pejalanan tadi . aku kumpulan 6 :)  memang best la dapat timba ilmu . semangat je aku . hoho.. apa ye aku belajar? maaflah aku malas nak kerah otak aku . lewat dah ni . aku nk buat hw sebenarnya . esok balik asrama dah .hoho.. nanti lain masa aku share :)

masa tu aku mengantuk gila dah . tahan je mata ni . lps siap tu , aku masuk khemah terus tidur. sorry la aku takde masa nak kemas2 barang mcm org lain . tiba2 tgh malam tu aku terjaga , ya Allah sejuk gila nak mati . dahlah gelap gila . sumpah takut weh. nak tgk pukul brapa jam aku gantung kat beg . haishh masalah .aku duk bergerak gerak nak cari selesa tidur . pastu aku rasa ada org suluh ke benda tah. org yg berjaga kot masa tu . okey aku senyap je la. lps tu suasana jadi diam. berdebar weh tulis benda ni. aku dgr bunyi . cuak dah aku time tu . bunyi macam haiwan je . ya Allah takut. aku rapatkan badan kat orang sebelah aku . aisyah. aku amati betul2 bunyi orang berdengkur sebenarnya . kahkahakhakahkah. tolong gelak sambil hentak2 kaki . bunyi tu datang dari khemah sebelah iaitu khemah budak lelaki. hahaha... sape ye jiran aku .hoho... 

KHAMIS | 25sept

pagi tu aku tak mandi . sejuk weh . siap2 kemas apa yang patut. makan segala benda yg ada . stretching2 sikit . betul ke eja macam tu . hentam je lah.  lepastu bergerak ke puncakkk :D

gambar sebelum bergerak . cehhh
takde keje sangatkan . jom main tenung tenung muka
ni main benda aku pun tak tahu . budak budak zaman skarang ni . tak paham aku
pendakian diteruskan. penat jangan cerita . masa ni group aku duduk kat belakang . tips la aku nak bagi , jangan duduk belakang . kalau aku, aku tak suka tau duk  belakang. bosan + cepat letih . lantak lah dia kata kumpulan ni duk depan kumpulan tu duk belakang . aku start dari atas puncak sampai ah balik memang aku duk depan . bukan dpn skali la sbb depan skali utk sesi pembelajaran . aku tak de lah jahat sangat nak kacau sesi belajar diaorang . ok cukup lah tu :) daki punya daki sampai lah aku di pokok berlubang ? 
lelaki phoenix menunjukkan bakat terpendam iaitu panjat pokok XD
i just love this photo. dont ask why .
perjalanan diteruskan.... akhirnya!!!!! sampai di puncak <3

sebelum tu kitaorang lalu kat taman bonsai . comel gila pemandangan atas ni :))))))))

nilah taman bonsai . tak sempat nak ambik gambar :/

ok jalan berpuluh minit dan akan sampai ke  puncak . fuh lega happy semua adalah :DDDD


tahniah tahniah wahhhh :D

 

hensemnya banner . haha ;)

aadk

kami<3 buruk benor muka aku


lepas duk posing2 kena turun pulak. haishhh ingatkan habis dah sesi mengeluarkan peluh . ada lagi rupanya . ye lah . kalau tak nak tido kat mane . wuuu sungai langsir, lu tunggu kami datang . yeayyyy setelah berpenat lelah .akhirnya ... kami sampa :D tapi,,,, :'( masa nak turun tu kaki aku terseliuh. menitis jugak la air mata tiga titis . tiga titis je okey . big girl dont cry . hohohahahuhu ... sakit weh . aku ingat dah okey tapi sampai ke hari ni tak okey2 . jalan okey je cuma ada part kaki aku tak boleh bergerak . semalam aku testing2 pappp . jadi patung sekejap aku . sakit weh... dgn itu aku jadi tukang urut tak diiktiraf . okey dah ar tu . sampai dah sungai langsir . yeay <3 <3

sebelum sampai tu , akan jumpa dulu ngan jeram lesung . ye ke nama dia . ahh lantakk . ya Allah memang *speechless dok tahu nok kabo nape ni . haishh haishh . sampai tu mcm biasa , pasang khemah dan masak . masak la sangat . hujan petang tu . masa tu tgh masak maggi . aku duk rilek je dlm khemah sbb ........ kau tak tahu betapa seksanya ........ malas ah nak kabo . malu . ok hujan lepastu maggi tu tak sempat masak . sbb lapar, makan je . sedih wehh :'( aku makan je la . tapi tekak aku masih tak boleh trima. benda lah makan maggi keras tu  . hhoho.. redha. lepastu makan roti + tuna pagi tadi. sedappp . ok lepastu gi jeram lesung , mandiii

best wehhhh. tapi aku mcm tak de mood je nk mandi . aku duk sekejap je dlm air. ambik wudhuk, terus aku ajak zatul balik. sembahyang2 sidai baju ape benda aku buat apa erk lepastu ? lupa. tak lama lepas semua org balik, aku gi kat khemah kumpulan sa. sa tgh goreng cekodok masa tu . aku ni menanti dgn penuh sabar . ya Allah lamanya nak masak . sambil tu merayu rayu buat muka comel cehhhh ye lah aku bukan kumpulan dia mana boleh makan yang kumpulan dia . masa tu aku tak kesah dh ahli kumpulan dia nak cakap apa . aku tgg je situ walaupun hujan . takpe demi makanan. lapar gila weh . yeayyy tak masak lagi tapi aku tak tahan dah . sa, nok dua. dok masok lagi ni . takpe takpe . wak ari je. panas ni . tak pe takpe . cepatlah saaaaaa. yeay dapat :D terus aku bawak masuk khemah . habis basah aku :'( 

dalam khemah share skit sorang . baik gak aku ni ye . hoho... masa aku masuk tu zatul buat air teh . air tu guna air sungai yg tak paanas tu okey . yang sejuk tu . tapi air dia sedap gilaaaaaaaaaaaaaaa. aku tak tahu lah kenapa. lepastu cicah dgn biskut . ya Allah sejak bila benda ni jadi sedap gila .. sedap lagi dari pizza. ehhh tipu. saya tipu je . pizza selamanya di hati . ahaha<3 ptg tu tak boleh tgk matahri terbenam sbb cuaca yg tak mengizinkan. lps selesai segala urusan , aku tidur je dlm khemah . semua org duk main kat luar . heran tak . 

 favourite place :)
tiba2 terkejut lagi . ye lah suhu kat sini lagi sejuk dari kem y ok . aku terketar ketar dah masa tu . bayang ah masa aku tidur, air hujan duk tik tok tik tok atas kaki aku . sejukkkk :'( cuba tidur balik tapi tak boleh . tiba2 sa ngan erna dtg kat khemah. aku zatul , iqa pun bangun semua . dgn kantuk keluar lah kami dari khemah dgn badan sorang2 terketar ketar . sejuk wehhh ...... sejuk gila. nak senyum ambik gmbr pun terketar ketar bibir . haha...


hai assalamualaikum :) saya di sini ingin menyambung balik entri ni setelah sebulan? entri ni terbiaar. hoho.. Happy Deepavali kepada yg menyambut :) . sekarang ni aku cuti sampai ahad ni . tu minggu last duduk  hostel . dah cukup . jom sambung :)))))

malam pun muncullll.... setiap kumpulan kena buat persembahan . kumpulan aku nyanyi . rasa macam ... bila ingat balik . yg pasti bkn kumpulan aku lah yg menang . tepuk tangan >< >< lepas selesai bnda tu bolehla nk pegi tidur ke masak ke tgk tahi bintang ke <3 <3 so, i choose to tgk tahi bintang. org lain dah lapan kali tgk aku satu pun tak dapat . okey im sad :'''''''''''( lpstu alyza najwa ajak tmn dia tgk form 4 masak maggi . aku erna sa pun gi je lah .. sian dgr cite yg diaorg tak makan dari ptg tadi lagi . aku dgn sifat simpati yg menebal haha mohon jgn pecaya tlg la kipas2 api tu suruh hidup . hoho... maka dapatlah mereka mereka makan maggi . lps siap basuh pinggan , sudu , garpu aku pun beransur pulang ke khemah dgn penuh berhati hati :)))

masuk khemah
.
.
.
.
.
.

nok tidur kat ane niii?!!!!!!! iqa fyca, piqah, aisyah dgn nyenyaknya tidur macam dalam khemah tu utk 3 org je . kat mana aku zatul sepet nak tidur? takpe sabo je lah . last last aku tidur kat bawah ahh susah nak terangkan . tolong la simpati dgn nasib aku . kesian kat aku . dah la khemah tu sondong. habis sakit badan2 :'( nak tidur pun tak tenang sekali aku gerak tak ingat dunia mesti kaki aku boleh goreng jadi kaki celup tepung cekodok . eeeewwwwww geli weh . sape sudi makan? yuckylicious . yuckssss. tapi sesedih citer aku sedih lagi zatul . hehe.. khemah aku mmng disaster . dont ask why ^_^

subuh tu mmng aku rasa malas gilaaaaaa nak bangun . ngantuk weh tidur tak nyenyak :( tapi aku gagahkan jugak diri ini sebab nak tgk matahari terbit . memang tak rugi . ya Allah rindu :')  nature is just toooooooooo dAMN BEAUTIFUL I CANT :') sapu air hidung. enjoy looking kebesaran Allah S.W.T <3 :)


 






muka baru bangun tidur `-`
fuhhh penat ambik gambar masa ni . huhu... lepastu pegi masak masak nak makan pagi . menu pagi tu roti telur bersama sardin. sedappnyaaa . aku tlg sikit2 je . tak nak la show off bakat terpendam . haha . lps siap tlg sikit sikt tu aku dan yg lain gi jeram lesung mandi . wuuu best gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. ya Allah kat mana lagi nak dapat macam tu ? gelungsur semulajadi air semulajadi semua semulajadi lah. Tuhan je yg tahu betapa seronoknya aku masa tu . pagi tu ngan ptg semalam lain tau . pagi tu kitaorg mandi kat tmpt budak laki mandi sbb time tu diaorg dah siap mandi dan tmpt tu mcm girls yg punya . we all freeeeee wuuuu . best sangat sangat sangat banyak banyak sangat . sape yg belum pegi mandi jeram lesung, anda berhak jeles . yesss. hahaha :D

lepas selesai mandi manda and so on kitaorg gerak daki balik ke puncak n turunnnnn kembali ke bawah . erk? masa turun kat kem y jumpa bdk semerdu n se ape lagi ye ? ah lantak . pejalanan diteruskan . masa nak sampai tu hujan n belaku sedikit konflik . ok tak yah citerla . hehe... masa turun bukit tu aku rasa down sangat. idk why. aku rasa nak nangis je time tu . i cant stand with all of this anymore . kawan pun aku tak tahu kat mana? i feel so alone that time and that sad tambah dgn kaki aku yg basah gila . aku  macam rasa takde kaki dah time tu . im feeling weak . asyik nak jatuh je . malunya ngan diri sendiri . sampai je kat satu tmpat ni aku gi kat iqa yg dpn skali trus aku peluk dia . im feeling weak . i need someone . huhuuu macam bnda je aku ni . drama . haha... lepas sampai tu im feeling better and better untill i knew yg duit aku lesap dah . ah shit

nak djadikan cerita purse aku hilang . aku tak nak tuduh sape2 biar tu antara dia ngan Tuhan. yg aku plaing tak boleh trima dia buang purse aku dlm tong sampah . hey dude,, kau tahu tak purse aku tu... ahhh lupakan . malas aku nak kenang . start dari situ aku hidup dalam dunia aku . berhenti makan sekejap lps tu sampai la kat sahut tercinta . balik dorm je aku buat apa ye mula2 ? lupa . hehe.. aku rindu nak minum air sungai . tetiba. ok balik je adik dorm aku pun kak ain !! kak ain!!! ya Allah bedebar aku . bendalah budak2 ni . nk dgr citer diaorg pun aku takut . masa aku dgr tu ya Allah bedebar giler rasa hati ni . terkejut aku nasib tak trauma je . biarlah aku adik dorm aku dan bdk sahut je tahu bnda ni . tak perlu aku kongsi rasanya / tu je . assalamualaikum <3

fuhhhh . lega . akhirnya siap jgk entri ni . im missing the moments and the memories :') goodnight pretty and handsome . bye <3



all pictures are belong to IQA FYCA . thanks to her . 

Comments

Popular Posts