KEM TEMBILA -PHOENIX-

hi and assalamualaikum

aku dah pulang setelAH berhiatus kononnya :)))) kini blog sudah berwajah baru sebab coding yang lama lesap entah ke mana . sad totally :(( takpe skin baru lebih simple tak menyemak mata memandang . tak gitu ? huhu~~~

aku tak tahu nak update pasal kem dulu atau olahraga dulu .. peninggg!!! hehe.. over. takpe update pasal dua2 tapi start dengan kem dulu

say hi to KEM TEMBILA !!!!!


hari khamis jam 1230 kurang lebih batch form two yg diberi nama PHOENIX bertolak ke kem tembila, besut menaiki bas . ayat tak leh blaaa ... bas ada tiga buah satu utk bdk lelaki satu utk bdk perempuan dan satu lagi campur . aku naik bas no 2 iaitu bas campur2 .. erkkk peliknya namaa ._.
bestla naik bas dengar surah Yaasin, Al-Mulk  hehe ;p ok dalam pada aku dah dapat position yg selesa utk melelapkan mata tiba2 ain,,,,, bangunnnnn . :(((( baru nok tido T_T ok keenapa sekejap sangat . aku dengan tak berapa nak eksaited ni turun la dari bas dgn mood nk tido  tgk tmpt pun rasa nk balikkkkkkkkkkkkkk

sampai je terus dapat arahan suruh beratur. aku dgn malasnya ikut je arahan tu . lepastu sesuka hati dia je suruh belari sentuh ni sentuh tu . aku dengan menyampah nya ikut jee .. argghh geram serabut . perut aku kosong. lapar mintak diisi :'( aku tak makan pun tengah hari tu sebab tolong zatul buat kerja  ... lepastu sesuka hati dia je bagi 20 minit utk gi solat . aku dgn terhegeh hegeh pegi ambik air sembahyang nk solat . yg sadisnya tmpat wudhuk memang terbaikk -.- dgn bersusah payah nya aku ambik air sembahyang dan masuk ke dalam surau yg kecik dan kotor.. err taklah kotor sangat cumaa cumaa.... yg pasti surau sekolah lima juta kali lebih selesa :) <3 . 

lepas sembahyang, berkumpul tengah panas ... maa,, nak balik . sumpah wa cakap air mata aku memang nak mengalir dah masa tu ;.. tak tahan wehhh :"( macam kena dera je aku rasa. hari first tu la akmal injured . so funnyyy haha.. tapi kesian kat diaa... its not good if you so kurus . take note everyone.. haha... sampai sekarang aku tak dgr khabar dia. entah hidup entah tidakk.. errr hidup2. gurau je. cuma dia tak dtg sekolah.

lepas pasang khemah dia suruh beratur memanjang dan meniarap atas tanah lepas tu merangkak bersihkan segala daun kering tak kering . the helllll . nak balikkkkkkkkk . memang sia sape nk sangat kem tembila ni sebab aku nak pegi pulau kapas bukan tembila!!! geram ni geram :"( habis baju kotor . tapi aku bukan baik sangat nak ikut arahan dia jadi alhamdulilah sayangku baju gt kamu tak kotor. :')lepas siap buat benda tah pape entah tu dia suruh beratur keliling kawasan kem tu sambil belari dan nyanyi lagu tolong kami,,, bantu kami,,, anak2 ....~~~~~ alaahhh sedihnya . sob sob ;'( 

lepastu makan petang . yeayyyy .. tak sabar. aku laparrrr . tapi sayang :( bubur kacang tawar air teh pun tak rasa air teh . takpe . aku redho *sapu air mata  lepastu kena kawad , kena ni kena tu . sudah semua tu pegi mandi ,makan , solat maghrib dan isyak + tahlil . aku pun tak tahu tahlil utk sape . masa makan malam tu aku nak cakap ni makanan dia sedapp sedapp gila la utk perut aku yg lapar masa tu . nyum nyumm cuma air je la . malam tu makan nasi putih lauk ayam masak merah  <3

malam tu ada nightwalk . nightwalk paling awesome la aku rasa. <3 haahahah <3 <3 <3 malam tu aku satu group dgn farah, hajar, syakir, azri, qayyum.meh nak cerita ni . #hahahahahahaha jgn tanya sebab apa aku ketawa . hehe... mula2 tu berdebar la jugak dua posen lepas masuk tu wuuu tak takut langsung . sumpah wa cakap. tapi aku nak cakap ni jangan bagitau sape2 eerr azri,qayyum, syakir tu kannn penakutt gilaaaaaaaaaaaaaaaa. hahahaha.... lagi2 azri dgn syakir / hahahaXD XD XD masa jalan tu duduk dalam barisan. perempuan duk bahagia depan laki duk bahagian belakang . aku duduk paling belakang . mula2 belakang aku syakir . tiba2 azri belakang aku . koya macho je diaorang semua . haha comel. hehe...  

masa nightwalk tu kitaorang nampak kubur yg seratus peratus tak real aku yakinnn aku yakinnn.. haha... lepastu jumpa hantu . tak tkut tak takut. dh la pendek gila trek tak mendebarkan langsung. huhu.. takpe pakcik2 askar dah try their best :) lepas sampai tu kami dengan selamba badak tolong menjayakan night walk tu dgn jadi hantu . haha... tak sempat nk usik wan jepa  pakcik askar suluh lampu henfon dia dan kami dgn gembiranya lintang pukang larii... hehe.. besttt terbaik laaa <3

sebelum baju bertukar rupa sebab pt!
start malam tu, kem tembila become awesome . huhu ;) hari2 seterusnya bejalan dgn baik . kena buat pt yg memang kegemaran semua . wuuu. masa tu la penyakit nak balik dtg balik . i just dont like pt . never . tapi seronok la jugak. :) lupa nak gitau . aku platun 2 <3 ada tiga platun . aku memang ditakdirkan utk dua ke apa idk la. bas pun no 2 and i like number 2 ;) masa kawad platun dua dapat nombor tiga . yeay!! :( masa kawad aku rasa nak nangis gak bila koperal karim asyik marah je. :'( platun 1 dapat no.1 platun tiga dapat no 2 . tahniah kepada platun 1 ;D

masa masak platun dua dapat no. 2 dan platun 1 masih lagi mengekalkan kejuaraan dgn merembat tempat pertama manakala platun 3 no. 3 . hahahahahaha. :p  tak ku sangka platun dua dapat tempat kedua sebab kitaorang masak last minute dan ayam tu halfcook je. mungkin tentera ni suka makan halfcook . takde sape tahu. aku tak sempat nk rasa ayam bila lelaki lelaki yg menyakitkan hati ni kebas. aku sempat rasa daging ngan ikan  je . bolehlaaa :) best la bila kenang balik time tuuu :')

ada satu lagi aktiviti yg best la jugak . nama dia cari harta karun pak harun ke benda entah. sedih tak sedih kumpulan aku dpt nombor dua sebab kesilapan yg tak dapat dielakkan telah belaku . :((( takpe redho je la.. chilll semuaaa :)) aku pun tak tahu dh nak cite pasal apa. cukup kat sini dulu lah... olahraga di entri yg seterusnya la pulak sebab aku dh penat . sebelum tu aku tulis dulu pnutup ke tembila ni . okkk :)))

muka redho makan tengah panas :)
hari last kat sana , sedihla nak tinggal kem tapi di masa yg sama tak sabar nk balik sahut . huhu.. rindu adik dorm terssayanggg la katakan . hoho.. masa hari last kita urang makan dekat padang kawad ditemani dengan matahari yg setia memancarkan cahaya kepanasannya.. huhu. terbaik la kem askar niii |_| lepastu naik bas dan betolak pulang ke sahut . di kesempatan itu aku ambik kesempatan utk tido . aku duduk depan sekali sebab budk2 lelaki dh conquer tempat belakang. tiba tiba ada dua org manusia datang duduk depan. dj bas la kononya . eeerr... pasang lagu guna pendrive zatul tiba2 keluar lagu hindustan oh damnn... haha.. masa ni kelakar gila.. wuuuu .. tak jadi nk layan kantuk tiba2 pendrive stuck dan lagu berhenti berkumandang. cehhh.. lepastu try mp3 tak jadi jugak . ookaay fineee... takpe .. selamat malam aku nk tido <3

sebelum tu aku ngan zatul bagitau kat pak cik bas tu nk berhenti kat petronas sebab aku nk gi beli2 sebab aku lapar walaupun aku baru je makan nasi ayam.. euuu sape kesah . perut aku diri aku ikut suka hati jiwa raga aku la.... ;) sebelum tu aku dh terlena dalam angan2 dah sampai lah dalam otak aku ni tiba2 keluar aiskrim cornetto . aku pun telan air liur . aku pun bukak mata sebab ingat nk beli kat petronas dgn harapan bas ni tak lepas lagi ngan petronas tu tapi sayang dah lepas bila kau nampak sri langkap ke apa entah yg membawa maksud aku dh jauh dari bandar permaisuri . huhu 

aku tak tido dh masa tu sampai la aku tgk signboard tunjuk tempat isi minyak beberapa kilometer di hadapn dan setlah dekat aku kejutkan kan zatul lepas tu tunjuk kat tempat isi minyak tu dan aku gelak segelak gelaknya sebab tempat isi minyak tu kecik sangat . tak reti nak kabo la... zatul pun dgn mamai nya cakap ha?? nape?? nape ni?? saya dok tahu nape.. huhu.. lagi la aku gelak :))) sebenarnya tak penting pun benda ni tapi aku nk cite jgk . lpstu pak cik ni berenti la kat satu kedai ni . dan akuu ngan zatul je turun . org lain duduk layan mimpi lagi time tu .. aku tgk kedai depan aku . Menjual Alat Pembinaan ? apa ni??? :( lepastu namapk kedai ni jual benda tah yg pasti ada satu peti jual air. aku nak aiskrim cornetto bukan air :(( takpe redho je. lepastu sampai sahut masuk dorm . ok tu je la kot byeeeeeee :)

#gambar2akucuridarifarahdgnkakti.farah,kaktijanganmarah<3:)))

a i n 

Comments

Kekzamanis said…
Assalamualaikum Ain! Datang singgah sini dari #KBBA.. Sorry lambat terjah.. Hehe..
Blog Ain mmg takde widget follower ke? Akak nak follow tapi tak jumpa pulak widget tu.. Huhu.. Apa2 pun salam perkenalan dari akak ye.. ^^,
Rosmiza Ali Official Blog™
Kembara Dunia said…
bestnyaaaaa, pengalaman kod. hee

Popular Posts